Łańcuchy o-rinowe

Home » Łańcuch napędowy » Łańcuchy o-rinowe


Łańcuchy napędowe o-rinowe są obecnie najczęściej wykorzystywanym typem łańcuchów napędowych. Łańcuch o-rinowy jest układem rolek, płytek i sworzni. Jakość łańcucha znacząco wzrosła po wprowadzeniu wewnętrznego uszczelnienia między płytkami łańcucha, pełniącymi rolę zewnętrznego i wewnętrznego ogniwa. Umożliwiło to utrzymania środka smarnego wokół trzpieni, które scalają drobne elementy. Jednocześnie ograniczone zostało przedostawanie się zanieczyszczeń między trzpień i rolkę. Pierwotnie gumowe pierścienie miały formę okrągłych gumek. Obecnie przybierają różne formy, co ma na celu zwiększenie ich efektywności.
Nowy sposób zabezpieczenia łańcucha motocyklowego znacząco wpłynął na wydłużenie jego żywotności w porównaniu z łańcuchem klasycznym. Napędowe łańcuchy o-rinowe wytrzymują do trzech razy dłużej, w porównaniu z tradycyjnymi. Wymagają jednak nieco innej konserwacji, o której należy pamiętać. Konserwacja jest bardzo istotna w utrzymaniu żywotności łańcucha napędowego. Odgrywa kluczową rolę także w zakresie jakości funkcjonowania łańcucha.


Przeczytaj tażkże:

Łańcuch napędowy Łańcuch występuje w większości motocykli, poza tymi naprawdę ogromnymi, gdzie zamiast niego użyto wału napędowego. Pomijając te wyjątki przedstawiamy szereg porad jak zadbać właściwie o...
czytaj całość

(c) 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone