Łańcuch napędowy - jak o niego dbać? cz.2

Home » Łańcuch napędowy » Łańcuch napędowy - jak o niego dbać? cz.2


Pokrycie łańcucha napędowego smarem należy wykonać po zakończeniu jazdy, żeby rozpuszczalnik spokojnie, stopniowo odparował. Nie należy rozpoczynać jazdy wcześniej niż 10 minut przed końcem konserwacji. Wówczas większość preparatu zostanie przeniesiona na motocykl i motocyklistę. Zaleca się pokrywanie łańcucha napędowego smarem co 500 km. Poza tym, należy powtarzać czynność po każdej jeździe w deszczu.
Alternatywną metodą konserwacji jest zastosowanie automatycznego zestawu, który dozuje olej podczas jazdy. Choć wiąże się z większymi kosztami, to znacząco wydłuża trwałość napędu. Olej stosowany do smarowania automatycznego trzeba regularnie uzupełniać. Innym sposobem są smary silikonowe, które są droższe, trudniej dostępne, ale za to mniej brudzące.
Dbanie o łańcuch napędowy nie ogranicza się jedynie do czynności mechanicznych i konserwujących. Bardzo ważny wpływ ma także styl jazdy. Szarpanie i częste wykorzystywanie maksymalnych osiągów motocykla powoduje znaczące zmniejszenie jego żywotności. Równie negatywny wpływ ma tak zwana jazda na gumie.


Przeczytaj tażkże:

Środki konserwacyjne i czyszczące Ciężko jest zadbać właściwie o motocykl i jakąkolwiek jego część bez odpowiednich narzędzi i preparatów. W tym dziale przygotowaliśmy wiedzę dotyczącą tego co warto zakupić i...
czytaj całość

(c) 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone