Czyszczenie i konserwacja w praktyce cz. 2

Home » Układ napędowy » Czyszczenie i konserwacja w praktyce cz. 2


Po przygotowaniu niezbędnych akcesoriów można przystąpić do czyszczenia łańcucha z zanieczyszczeń za pomocą szmatki i szczoteczki. Stary smar i brud tworzą zaschniętą warstwę, która jest trudna do usunięcia. Zwykle nie wystarcza przetarcie szmatką z wierzchu i konieczne jest misterne wydłubywanie zanieczyszczeń. Po dokładnym wyczyszczeniu łańcucha napędowego można przystąpić do czynności konserwacyjnych.
Należy ustawić motocykl w ten sposób, żeby dotykał podłoża przednim kołem i boczną podstawką. Następnie trzeba skierować strumień smarowidła na wewnętrzną stronę łańcucha i kręcić jednocześnie kołem. Dzięki temu cały układ zostanie starannie zakonserwowany. Po zastosowaniu preparatu, trzeba odczekać około 15 minut, żeby substancje aktywne dotarły do wnętrza ogniw, a smar wytworzył odpowiednią warstwę ochronną. Pewną alternatywą dla tego sposobu konserwacji jest automatyczna oliwiarka, która wymaga jedynie regularnego uzupełniania poziomu oleju.


Przeczytaj tażkże:

Preparaty konserwujące w sprayu Preparaty konserwujące w sprayu przeznaczone dla łańcuchów napędowych motocykla są polecane ze względu na wygodę użycia. Stosując tego rodzaju produkty można bez problemu zaaplikować...
czytaj całość

(c) 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone